slajd_mini
  1. Wydarzenie „Marsz Śledzia” jest inicjatywą społeczną. Zrodzona z obserwacji i pomysłu dr Radosława Tyślewicza. Sformalizowana dla zapewnienia bezpieczeństwa śmiałków wyprawy przez zatokę oraz należytego obcowania z przyrodą . Dalej zwane jest marszem.
  2. Organizatorem marszu w 2017 roku jest Stowarzyszenie Studiów i Analiz Bezpieczeństwa z siedzibą w Gdyni.
  3. Marsz polega na przebyciu drogi pomiędzy miejscowościami Kuźnica i Rewa przez Zatokę Pucką. W linii prostej trasa liczy ok. 10 km. Uczestnicy wyruszają jednocześnie i zmierzają do celu non-stop z przerwami w miejscach i o czasie zarządzonym przez Przewodnika marszu.
  4. Przewodnik – osoba zaangażowana przez organizatora do wyznaczania trasy przejścia i koordynowania procesu bezpieczeństwa uczestników marszu.
  5. Forma marszu – trasa pieszo-pływacka bez podziału na kategorie wiekowe i płeć.
  6. Termin Marszu
    • Termin marszu wyznacza się na 19 sierpnia 2017 r. (Sobota), termin awaryjny to 20 lub 27 sierpnia 2017 r.
    • Szczegółowy program marszu przedstawiony jest w zakładce PROGRAM MARSZU
    • W przypadku niesprzyjających warunków hydro-meteorologicznych organizator może przenieść termin marszu na inny dzień lub odwołać marsz,
    • ewentualnych zmianach organizator powiadomi poprzez serwis internetowy www.marszsledzia.pl
    • Potwierdzenie warunków hydro-meteorologicznych oraz terminu marszu organizator ogłosi na 12 godzin przed marszem na oficjalnej stronie Marszu Śledzia!
    • Biuro startowe marszu będzie otwarte w dniu marszu od godziny 08.00 do 09.30 w Kuźnicy przy punkcie informacji turystycznej ul. Hallera 1
  7. Liczba uczestników Marszu
    • Z uwagi na możliwości zapewnienia bezpieczeństwa uczestników marszu organizator ustala, iż liczę osób uczestniczących w marszu nie może przekroczyć 100 osób.
    • Liczba miejsc w marszu podlega następującemu podziałowi:
    • 46 miejsc dla osób, które nie brały dotychczas udziału w marszu – NOWICJUSZ
    • 30 miejsc dla osób, które już brały udział w marszu w latach poprzednich – WETERAN
    • 2 miejsca dla uczestników licytacji elektronicznej której dochód zostanie przekazany na cele charytatywne,
    • 10 miejsc typu „Last Minute”, dla uczestników zgłaszających się w biurze startowym w dniu marszu w Kuźnicy na zasadzie kto pierwszy ten lepszy. Do puli miejsc „last minute” wchodzą też miejsca nie obsadzone przez uczestników marszu, którzy zostali zakwalifikowani ale nie stawili się na starcie.
    • 12 miejsc dla VIP w gestii organizatora
  8. Udział w marszu
    • W marszu biorą udział osoby zakwalifikowane przez organizatora. Kwalifikacja jest dwu etapowa:
      I etap - to zgłoszenie elektroniczne do puli osób zainteresowanych udziałem w Marszu Śledzia,
      II etap - to losowanie z pośród osób zarejestrowanych elektronicznie 86 uczestników marszu wg parytetów (Nowicjusz, weteran). Zasady kwalifikacji reguluje osobny regulamin.
    • Udział w marszu jest dobrowolny,
    • W marszu uczestnicy idą na własną odpowiedzialność i ryzyko niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasie,
    • W razie wypadku uczestnik marszu zrzeka się dochodzenia odszkodowania lub roszczeń od organizatora. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie oświadczenia w sekretariacie przed marszem w momencie zgłoszenia,
    • Uczestnik marszu (zakwalifikowany po II etapie) zobowiązany jest do wniesienia w wymaganym przez organizatora terminie opłaty startowej.
  9. Rejestracja na marsz
    • Zapisy elektroniczne prowadzone są od momentu opublikowania tj. ukazania się na stronie marszu „KOMUNIKATU O ZAPISACH” (Luty 2017) i trwają do końca MAJA 2017r. W tym czasie każdy może zapisać się na marsz korzystając z okna „ZAPYSY” na stronie internetowej Marszu (poprzez zakup upominku w sklepie elektronicznym w ww. terminie każdy wchodzi do puli osób z których następnie w czerwcu organizator losuje uczestników XVII edycji Marszu Śledzia).
    • Zapisy na Marsz Śledzia – edycja lato 2017 odbywają się w dwóch etapach. Pierwszy z nich to Rejestracja elektroniczna, druga to losowanie i zakwalifikowanie do udziału w marszu.
    • Rejestracja elektroniczna. Rejestracja odbywa się od lutego do końca maja każdego roku, za pośrednictwem sklepu elektronicznego Marszu Śledzia (zakładka na stronie www.marszsledzia.pl) i zakupu jednego z 2 upominków zgodnie z regulaminem sklepu.
    • Zakup wymaga rejestracji w sklepie, wystarczy zakup jednej dowolnej rzeczy aby wejść do puli osób z której w drugim etapie organizator losuje 86 uczestników marsz (pozostałe miejsca wg postanowień regulaminu opisanych poniżej)
    • Należy wypełnić wszystkie pola w formularzu podając: Imię, Nazwisko, e-mail, telefon kontaktowy, miejscowość zamieszkania, kraj zamieszkania, rok urodzenia
    • Opłata rejestracyjna zawarta jest cenie przedmiotów znajdujących się w ofercie sklepu Marszu Śledzia,
    • Osoba poprawnie dokonująca rejestracji w sklepie oraz zakupu przedmiotu otrzymuje na podany adres e-mail potwierdzenie dokonania zakupu, co stanowi potwierdzenie rejestracji do losowania udziału w XVII Marsz Śledzia a drogą pocztową otrzyma zamówiony towar.
    • Z jednego adresu e-mail może się zarejestrować tylko jedna osoba, użycie przez kolejną osobę tego samego adresu e-mail spowoduje unieważnienie zapisu. Każda osoba musi się rejestrować indywidualnie podając własny adres e-mail (dotyczy zwłaszcza zgłoszeń rodzinnych!!!!),
    • Losowanie uczestników XVII Marszu Śledzia będzie dokonywane wyłącznie z pośród osób, które dokonają rejestracji elektronicznej w wyznaczonym terminie za pomocą zakupu przedmiotu w sklepie Marszu Śledzia. Dokonanie rejestracji elektronicznej i zakup przedmiotu w sklepie Marszu Śledzia nie oznacza udziału w Marszu Śledzia! Jest warunkiem udziału w losowaniu uczestników marszu.
    • Drugi etap zapisów – losowanie uczestników odbędzie się w czerwcu, po zakończeniu rejestracji elektronicznej - tylko z puli osób zarejestrowanych!
    • Losowanie uczestników Marszu Śledzia odbywa się tylko z pośród osób które dokonały poprawnego zapisu podczas rejestracji elektronicznej,
    • Osoby wylosowane otrzymają informację na podany podczas rejestracji e-mail, który będzie zawierał: formularz startowy oraz nr konta do dokonania wpłaty wpisowego
    • Wpisowe wpłacają w określonym terminie tylko wylosowani i potwierdzeni uczestnicy Marszu Śledzia na nr konta podanego w indywidualnym komunikacie mailowym,
    • W przypadku stwierdzenia wolnych miejsc losowanie może być powtórzone,
    • Wpisowe (opłata startowa) na Marsz Śledzia w roku 2017 pozostaje bez zmian i wynosi podobnie jak w latach ubiegłych dla wylosowanego uczestnika 150 PLN
    • Z pośród zgłoszonych osób w ww. okresie zostanie drogą losowania wybrane 86- ciu uczestników Marszu wg. parytetów (WETERANI i NOWICJUSZE). 12 miejsc VIP pozostaje w gestii organizatora. Kolejne 10 miejsc LAST MINUTE – zostaje do wzięcia w dniu marszu na zasadzie kto pierwszy ten lepszy. 2 miejsca zostaną w czerwcu wystawione na licytację elektroniczną a dochód z nich zostanie następnie przekazany na cele charytatywne w danym roku.
    • Osoby wylosowane otrzymają informację drogą e-mailową z potwierdzeniem wylosowania udziału w Marszu, kwotą wpisowego oraz danymi do dokonania przelewu. Nie wpłacenie wpisowego we wskazanym w e-mailu terminie jest równoznaczne z rezygnacja z Marszu. Liczba zwolnionych miejsc zostanie podana na stronie Marszu.
    • Miejsca zwolnione przez osoby które zrezygnują z udziału w marszu lub nie wpłacą wpisowego w terminie zostaną ponownie rozlosowane pośród osób które zgłosiły się na marsz w terminie Luty-Maj. Osoby wylosowane w drugim losowaniu otrzymają e-mail z informacją do końca czerwca 2017 r.
    • Ostateczna lista startowa uczestników marszu zostanie zamknięta do dnia 2.07.2017r. Każdy zakwalifikowany uczestnik marszu otrzyma e-mail z informacją potwierdzającą jego udział, osoby nie zakwalifikowane nie otrzymują takiej informacji.
    • Osoby które weszły do puli z której losowani są uczestnicy marszu a nie otrzymają emaila z informacją o wylosowaniu do 2.07.2017 r. nie zostały wylosowane do udziału w XVII edycji Marszu Śledzia.
    • Osobom, które zostały przyjęte do grona uczestników marszu, oraz znajdują się na liście startowej (wpłaciły wpisowe i odesłały formularz startowy) i nie wezmą udziału w marszu – zwrot opłaty startowej się nie należy.
    • W przypadku odwołania marszu przez organizatora, organizator dokona zwrotu wpisowego uczestnikom marszu.
    • W marszu mogą uczestniczyć osoby pełnoletnie, oraz osoby które ukończyły 16 lat za pisemną zgodą opiekuna prawnego dostarczoną do biura startowego i pod opieką opiekuna, który również musi być uczestnikiem Marszu.
  10. Warunkiem uczestnictwa w Marszu jest:
    • Rejestracja i zakwalifikowanie na marsz,
    • Posiadanie pianki, skafandra piankowego (krótkiej lub długiej, pływackiej, nurkowej lub windsurfingowej)
    • Posiadanie kamizelki ratunkowej lub asekuracyjnej
    • Adaptacja do środowiska wodnego w tym umiejętność pływania w stopniu pozwalającym na pokonanie samodzielnie dystansu min. 1000 m w czasie max. 30 min. oraz zdolności do długo trwałego wysiłku fizycznego
    • Posiadanie butów (piankowych, sandałów, trampek, five fingers, itp.), czapki, okularów przeciwsłonecznych, wody do picia oraz gwizdek alarmowy.
  11. Organizator Marszu zaleca:
    • Wykupienie indywidualnego ubezpieczenia NNW na czas przejścia
    • Wyposażenie się w sprzęt A, B, C (maska, fajka, płetwy), aparat fotograficzny / kamerę video (wodoodporne)
    • Posiadanie prowiantu (napój, batony energetyczne, kanapki, woda niegazowana)
    • Posiadanie boi ratowniczej SP (obowiązkowa dla ratowników WOPR)
    • Wyposażenie się w kurtkę przeciwwiatrową (wiatr może wychłodzić organizm nawet przy temperaturze ponad 20 stopni Celsjusza i mimo posiadania pianki)
    • Posiadanie siły fizycznej i zabranie dobrego humoru
  12. W ramach marszu organizator zapewnia:
    • Przewodnika
    • Zabezpieczenie i asekurację ratowniczą
    • Formalności urzędowe pozwalające na legalne pokonanie trasy Marszu
    • Pasowanie na “Śledzia” wraz z odznaką pamiątkową
    • Niepowtarzalne wrażenia
  13. Postanowienia końcowe
    • Uczestnicy pokonują trasę jako grupa i w ramach grupy są zobowiązani do samopomocy innym uczestnikom.
    • Na trasie marszu obowiązuje zakaz odłączania się od grupy prowadzonej przez Przewodnika, wyławianie lub dotykanie przedmiotów na trasie marszu (jak wraki, kawałki stali, inne przedmioty) jest zabronione.
    • Za skutki naruszenia przepisów prawnych uczestnik odpowiada osobiście.
    • Ze względów bezpieczeństwa każda decyzja porządkowa Przewodnika jest ostateczna i musi być bezwzględnie respektowana przez uczestników Marszu.
    • Przewodnik ma prawo wycofać uczestnika marszu w przypadku stwierdzenia niezdolności do kontynuowania wysiłku fizycznego oraz w przypadku stwierdzenia złamania przepisów niniejszego regulaminu i warunków bezpieczeństwa.
    • Na trasie marszu obowiązuje zakaz spożywania alkoholu oraz środków odurzających,
    • Uczestnik biorący udział w marszu wyraża zgodę na publikację swojego wizerunku w relacjach z marszu zamieszczonych w mediach oraz materiałach promocyjnych przez przewodnika, organizatora, patronów medialnych i sponsorów.
    • Przewodnik zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym uczestnicy zostaną poinformowani najpóźniej przed startem.
    • Numer alarmowy WOPR 601 100 100
    • W sytuacjach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem – zaleca się skorzystanie ze zdrowego rozsądku.